Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

Πως να αποκτήσετε ευχέρεια σε μια γλώσσα σε 3 μήνες



O Ρουμάνος βιολονίστας και πολύγλωσσος Γκιόργκι Ενέσκου


Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που παρακολουθώ μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα. Πρόκειται για το site του Μπένυ του Ιρλανδού, ενός πολύγλωσσου  περιηγητή  που εργάζεται ως ελεύθερος  μεταφραστής ταξιδεύοντας παράλληλα σε διάφορες χώρες του κόσμου και μαθαίνοντας τις γλώσσες των χωρών που επισκέπτεται.  Θα προσπαθήσω εν ολίγοις να σας μεταδώσω την φιλοσοφία του και τον τρόπο που προσεγγίζει την γλωσσομάθεια επειδή είναι διπλά ενδιαφέρων, αλλά και μοναδικός. Προσωπικά τουλάχιστον δεν έχω δει κάτι παρόμοιο και οφείλω να ομολογήσω ότι οι δημοσιεύσεις του υπήρξαν από τότε που τον διαβάζω τόσο πηγή έμπνευσής  όσο  και δημιουργικής προσέγγισης στην δική μου  προσπάθεια εκμάθησης γλωσσών.


Μεταφράζω στα γρήγορα τι έγραφε στο 1ο του ποστ την 1η Ιουνίου του 2009 με τίτλο "How to become fluent in 3 months":

" Καλώς ήλθατε στο νέο μου μπλογκ  “Fluent in 3 months“! Έχω ήδη δημιουργήσιε μερικά video στο κυρίως πολυγλωσσικό μου  site Around the World in 80 Mays εδώ και καιρό, και σύντομα θα συμπεριλάβω εκεί  και μερικά βίντεο για εκμάθηση γλωσσών. Παρόλα αυτά αποφάσισα να δημιουργήσω και,  αυτό το νέο site ειδικότερα για να συζητήσω τις καλύτερες τεχνικές που χρησιμοποιώ για την γλωσσομάθεια.  :) Αφότου έμαθα τα Γκαελικά Ιρλανδικά, τα Ισπανικά, τα Γαλλικά, τα Ιταλικά, τα Πορτογαλικά και την Εσπεράντο  έχω συγκεντρώσει πολλές τεχνικές παράκαμψης, τεχνικές απομνημόνευσης, και μια πολύ καλή διανοητική στάση που με βοήθησε εις το έπακρο να μάθω αυτές τις γλώσσες, και να κερδίσω έτσι τον τίτλο του “πολύγλωσσου”.  Έφτασε η ώρα λοιπόν να τις μοιραστώ μαζί σας!!!
Επιμένω ότι είναι κάτι που μπορεί να το κάνει ο καθένας μας. Δεν είμαι από την φύση μου γλωσσολογικά ταλαντούχος (ή τουλάχιστον όχι περισσότερο από τον μέσο άνθρωπο). Είχα πολύ χαμηλούς βαθμούς στις γλώσσες στο σχολείο (και σπούδασα Ηλεκτρονικός Μηχανικός στο πανεπιστήμιο) και ξεκίνησα να μιλάω μη - Αγγλικές γλώσσες στα  21 μου  (Σήμερα που γράφω είμαι  26). 
Τουναντίον, είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι είναι πολύ πιο εύκολο απ'ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν και έχω πετύχει αρκετά υψηλά επίπεδα ευχέρειας στις γλώσσες που ανέφερα παραπάνω, όπως και να αλλάξω την καριέρα μου σε αυτήν του ελεύθερου μεταφραστή!
Τα ποστ μου στοχεύουν σε όλους όσους μαθαίνουν οποιαδήποτε γλώσσα, αλλά θα χρησιμοποιώ αυτές τις γλώσσες που γνωρίζω ως παράδειγμα, συμπεριλαμβάνοντας και εκείνη που τυχαίνει να μαθαίνω στην παρούσα φάση. Θα μιλήσω επίσης για συγκεκριμένες γλώσσες. Τώρα που έχω καταλάβει πόσο εύκολο είναι να μάθεις γλώσσες,  ταξιδεύω διαρκώς σε νέες χώρες, μένω εκεί (συνήθως για  3 μήνες περίπου) και προσπαθώ να  αφοσιωθώ αποκλειστικά στην γλώσσα της χώρας, αν και μπορεί να γίνει το ίδιο εύκολα στην άνεση του σπιτιού σου  με τα κατάλληλα εργαλεία και την κατάλληλη στάση.

Το καλοκαίρι αυτό (αναφέρεται στο περσινό του 2009)  θα περάσω  3 μήνες στην Πράγα και την στιγμή αυτή δεν μιλάω καθόλου Τσέχικα. Εντελώς. Την στιγμή αυτή δεν ξέρω πως να πω  “Παρακαλώ” ή  “Τί κάνεις;” ή ακόμα “Που είναι ο σιδηροδρομικός σταθμός;” ή τέλος  “Το όνομά μου είναι ....”. Δεν μιλάω καμία γλώσσα συγγενική προς τα Τσέχικα  (όπως τα Πολωνικά) και τα Τσέχικα είναι πολύ διαφορετικά από τις άλλες γλώσσες που έχω μάθει έως σήμερα. Παρόλ'αυτά πιστεύω με πεποίθηση ότι μετά από 3 μήνες θα μπορώ να πώ ότι μιλάω τα Τσεχικά με ευχέρεια, δηλαδή ότι θα έχω άνετες συνομιλίες με ντόπιους πάνω σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, χωρίς έντονη προφορά και με έναν αρκετά καλό χειρισμό  της γλώσσας προκειμένου να εκφράζομαι καθαρά σε πολλές κοινωνικές περιστάσεις και να καταλαβαίνω όσο περισσότερα είναι δυνατόν. Δεν σκοπεύω να περάσω όλο το καλοκαίρι πάνω από τα βιβλία, ή να πληρώνω μεγάλα ποσά για μαθήματα. Και το κυριότερο θα προσπαθήσω να περάσω ευχάριστα σε όλη την διάρκεια αυτού του εγχειρήματος! Και μετά απ'  αυτό, θα χρησιμοποιήσω τις ίδιες μεθόδους για να μάθω την επόμενη γλώσσα!
  Αν θέλετε να μάθετε πως γίνεται, χρησιμοποιείστε τον σύνδεσμο της εγγραφής στην ροή πάνω αριστερά για να δείτε τα επόμενα tips  και  την  περιπέτεια  εκμάθησης της γλώσσας και ακολουθήστε το παράδειγμά μου  καθώς θα αποκτώ ευχέρεια σε μια νέα γλώσσα σε 3 μήνες ".  
Αυτά έγραφε λοιπόν ο Μπένυ πριν έναν χρόνο περίπου. Βέβαια αυτά δεν είναι για τον καθένα μας ...δεν είναι όλοι  ψηφιακοί νομάδες όπως ο Μπένυ και ούτε έχουν την άνεση να ταξιδεύουν κάθε 3 μήνες. Εντούτοις, η συνολικά θετική του στάση για την γλωσσομάθεια, και οι πολύτιμες συμβουλές του σχετικά με το πως μπορεί κάποιος να αφιερωθεί στον σκοπό του και να αποκτήσει σε σύντομο σχετικά διάστημα την ευχέρεια που θα τον καταστήσει ικανό για επικοινωνία με ανθρώπους που  μιλούν αυτήν την γλώσσα ως μητρική. "Δεν είναι τα χρόνια αλλά οι ώρες που αφιερώνεις" όπως λέει και ο ίδιος. 
Σίγουρα, κανένας ποτέ δεν έμαθε μια γλώσσα στο επίπεδο που χειρίζεται την μητρική του ...και από την άλλη υπάρχουν διάφορα επίπεδα ευχέρειας που είναι διακριτά και συγκεκριμένα. Κάποτε ξεκίνησα να μάθω Γερμανικά και όντως κατάφερα σε έναν χρόνο να διαβάζω θεωρητικά κείμενα σε αυτήν την γλώσσα. Σήμερα θυμάμαι ελάχιστα από αυτά που είχα πετύχει τότε ...κι ούτε μίλησα ποτέ την γλώσσα εκείνη. Όμως, αν για κάποιους φαίνεται παράλογο και ανώφελο να πετυχαίνεις τέτοιους στόχους ...με την ίδια έννοια είναι παράλογο να κάνει  κανείς ανθρωπιστικές σπουδές  ή να μαθαίνει αστρονομία ή θεωρία των πιθανοτήτων στα μαθηματικά...Εν γένει ότι φαίνεται δύσκολο και απαιτεί αφοσίωση - χωρίς να αποφέρει άμεσα ένα οικονομικό αντίκρυσμα- θεωρείται περιττό και ανώφελο.
Αν όμως δεν ανήκετε στην κατηγορία όσων σκέπτονται με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να γραφτείτε στην ροή αυτού του blog, όπου θα ακολουθήσουν μια σειρά από ποστ σχετικά με την γλωσσομάθεια, την εσωτερική παρακίνηση και αφοσίωση σε έναν στόχο, καθώς και νέες τεχνικές που προτείνουν οι φίλοι μας οι πολύγλωσσοι. Κι αν αυτό μπορείτε να το συνδυάσετε και με την εκμάθηση μιας νέας γλώσσας που σας ενδιαφέρει και η κουλτούρα της, τότε τι  το καλύτερο  για σας.

Αν θέλετε να εκφράσετε αντίρρηση, διαφωνία ή να απλώς να πείτε τη δική σας εμπειρία με το πως μαθαίνετε τις γλώσσες, αφήστε απλώς το σχόλιό σας.

Διαβάστε ακόμα όλες τις αναρτήσεις




Δημοφιλέστερες αναρτήσεις

google translate element

google analytics